Piasta w ostrym kole

Ostre koło to najmniej skomplikowany rower jaki można spotkać w dzisiejszych czasach. Właśnie z tego względu każdego roku przybywa mu fanów. Jego największa zaleta to czucie drogi, a kiedy dochodzi do tego niezwykły styl jazdy mamy obraz idealne roweru. Rower ten wymaga odpowiedniej piasty, którą należy dobrze wybrać, gdyż to ona umożliwia komfortową jazdę oraz jej dobre użytkowanie.

Piasta odgrywa bardzo ważną rolę przede wszystkim, kiedy chodzi o zachowanie bezpieczeństwa. W rowerach tego typu napęd umożliwia rozpędzanie oraz hamowanie. Oznacza to, że siły przenoszone przez tylną zębatkę są zdecydowanie większe iż w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z klasycznymi modelami. W sytuacji, gdy koło niespodziewanie się zablokuje, to duży cios dla piasty. Warto też mieć na uwadze, że kiedy omawiany system zawali, hamowanie staje się zupełnie niemożliwe.

Wszystkie piasty są do siebie podobne. Zębatkę należy przymocować przy pomocy lewoskrętnego gwintu, a następnie docisnąć prawoskrętną kontrą na drugim kwincie (ma on mniejszą średnicę). Na skutek takich działań zębatka przymocowana jest stabilnie, dzięki czemu ryzyko jej odkręcenia jest znikome. Oprócz tego spora ilość piast posiada dodatkowe gwinty. Dzięki nim nic nie stoi na przeszkodzie do nakręcenia dwóch zębatek, a także zmianę przełożenia za sprawą wycięcia tylnego koła, a następnie obrócenie go o 180 stopni.