Zakup pierwszego roweru dla dziecka bywa sporym wyzwaniem. Podstawą jest to, aby pojazd spełniał podstawowe zasady ergonomii. Jednoślad musi zagwarantować pożądany stopień bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Tutaj nie ma miejsca na przypadkowe decyzje! W innym przypadku można sprawić, że maluch szybko zniechęci się do nauki. Poniżej zamieszczono kilka przydatnych informacji, które mogą stanowić wsparcie dla tych, którzy nie posiadają doświadczenia.
Niska waga
Ważne jest, aby pierwszy rower dla latorośli nie był zbyt ciężki. Tylko lekki pojazd jest wygodny w prowadzeniu. Ponadto, jego przenoszenie nie będzie sprawiać żadnych trudności. W sklepach stacjonarnych wystarczy jedynie podnieść jednoślad, aby przekonać się, czy ciężar nie jest zbyt duży dla kilkulatka. Składając zamówienie przez internet należy dokładnie przeanalizować specyfikację wybranego modelu – w opisie powinny znajdować się wszystkie istotne parametry techniczne.
Solidna rama
Zdecydowana większość rodziców wybiera rowerki z ramą stalową lub aluminiową. Priorytetem jest, aby konstrukcja była solidna i niepodatna na uszkodzenia mechaniczne. Trzeba mieć świadomość, że pojazd smyka może przeżyć wielokrotne upadki. Właśnie dlatego nie może być on podatny na przypadkowe zniszczenia. Jednoślady z karbonową ramą stanowią połączenie nieprzeciętnej trwałości oraz niskiej wagi. Wysoka cena skutecznie zniechęca do zakupu. W przypadku dzieci rower jest relatywnie często wymieniany.
Szeroki zakres regulacji
Potrzeby dziecka zmieniają się w ekspresowym tempie. Nie opłaca się inwestować w „dwa kółka” na jeden sezon. Wybór odpowiedniego rozmiaru pojazdu nie jest prosty – konieczne są wielokrotne przymiarki. Dobrze jest skorzystać z pomocy doświadczonego pracownika sklepu rowerowego. Z pewnością udzieli on niezbędnego wsparcia. Należy także zwrócić uwagę na zakres regulacji wysokości ramy oraz siodełka. Precyzyjne ustawienie wspomnianych elementów zapewnia oczekiwany poziom wygody jazdy. Jeśli maluch nie potrafi samodzielnie jeździć, to wybrany model powinien być wyposażony w dodatkowe koła, które można odkręcić.